Jumat, 22 Januari 2016

Kumpulan Gambar Wayang 3

PRABU BALADEWA

diambil dari berbagai sumber untuk kepentdian pembelajarn Bahasa Jawa SMP Al Islam Cipari lan SMK Tarbiyatul Islam Kawunganten.



Prabu Baladewa nalika mulane aran Kakrasana, putrane Prabu Basudewa, raja negara Mandura kalyan permaisuri Dewi Mahendra/Maekah (Jawa).
Baladewa laire kembar bareng adhine, Narayana lan duwe adi seje ibu aran: Dewi Sumbadra/Dewi Lara Ireng, putri Prabu Basudewa karo permaisuri Dewi Badrahini.
Baladewa uga duwe dulur seje ibu Arya Udawa, putra Prabu Basudewa karo Ken Sagupi, sawijindi swarawati keraton Mandura. Baladewa watake atos, gampang nesu, anangdi sugih pangapura. Baladewa trampil olah kanuragan gada, mula Bima lan Duryulana merguru marang Baladewa. Baladewa duwe pusaka sekti; Nangggala lan Alugara, karone paweweh saka Bathara Brahma. Baladewa duwe tungganga gajah aran Kyai Puspadenta. Prabu Baladewa nalika enom nate dadi pandita di pertapaan Argasonya pepaab Wasi Jaladara, garwane aran Dewi Erawati, putri Prabu Salya karo Dewi Setyawati/Pujawati saka negara Mandaraka. Saka perkawinan iku duwe anak loro aran : : Wisata lan Wimuka.  Prabu Baladewa diyakini titisane Sanghyang Basuki, Dewa keslametan. Baladewa dawa umure. Sakwise perang Bharatayuda, Prabu Baladewa dadi pamong lan penasehat Prabu Parikesit, raja negara Astina sepungkure Prabu Kalimataya/Prabu Puntadewa, kanthi jejuluk Resi Balarama. Baladewa mati moksa sakwise Wangsa Yadawa enthek saka nduwur bumi
 Nalika Kakrasana bertakhta dadi raja negara Madura, asma Prabu Baladewa. Dadi raja amarga dadi mantune Prabu Salya raja Madraka. Wektu iku dheweke nganggo asma Prabu Baladewa, amarga nalika perkawinanae dirubung para dewa. Wekt iku uga dheweke dipardii Betara Guru senjata Alugora. Dendi para Dewa dijenengi Kusumawalikita, Balarama lan Basukiyana. Hyang Narada aweh jeneng Alayuda.
Sakwise dadi raja mihak Korawa lan mungsuhan karo Pendawa. Jalaran kesaktene, Baladewa dendi Sri Kresna dianggep pawongan pilih tanddi. Mula samangsa perang Baraayuda meh klakon, Baladewa diapusi Sri Kresna, supaya bertapa di Grojogan Sewu.
Tujuane Prabu Kresna ngasdiake Prabu Baladewa di Grojogan Sewu (air terjun seribu jeram) jalaran Prabu Kresna mangerteni, menawa Prabu Baladewa ora ana lawane lan Kresa mangerteni menawa dheweke mbelani Korawa, Kresna kawatir baal dadi memalandi pihak Pendawa. Mula saka iku Prabu Kresna ngaboti Pendawa, mula ngupaya kareben Pandawa menang di perang Baratayuda. Akhire Prabu Baladewa tapa di Grojogan Sewu.
Nuju sewijindi dina ndiali grojogan iku mili getih, panyanane Prabu Baladewa, perang Baratayuda wis kawiwitan. Sakwise perang Prabu Baladewa bali negara Astina lan mangerteni, menawa keluarga Korawa enthek di melan perang. Prabu Baladewa melu Pendawa lan nganti matine dadi pamomonge Prabu Parikesit.
Dideleng saka kaluwarga, Prabu Baladewa kudune mihak Pendawa, jalaran luwih perek kekeluwargaane. Awit dheweke dadi mantune Prabu Salya lan krasa mulya di Astina, mula mbelani Astina.
Prabu Baladewa berwanda: 1. Geger (istilah diambil lan karangan Susuhunan Anyakrawati yang wafat di Krapyak), 2. Kaget, 3. Sembada 4. Paripeksa lan 5. Rayung.


HYANG CINGKARABALA - HYANG BALAUPATA
Hyang Cdikarabala lan Hyang Balaupata netrane plelengan irung nyanthik palwa (serupa haluan perahu). Karone Dewa raksasa sedulur kembar, putrane raksasa Gopatama sedulure Lembu Andhini, tunggangane Hyang Guru. Sedulur kembar iki dadi lambang amarah sdi ngalang-alangi manungsa kang lagi ngendiake cipta utawa ngeker hawa nafsu. Mula karone Dewa raksasa iku digambarake tukang jaga lawang Swarga. Manungsa sdi kepengin mlebu Swarga, kudu mengonoh kanthi balan aluse lan hawa nepsune kudu ilang diibaratake karone Dewa raksasa iku.
Di pewayangan ana aturan sapa bae sdi pengin mlebu swarga, ora ulih teka karo balan kasare, anangdi kudu nganggo balan haluse. Sdi mlebu swarga karo balan kasare, dialang-alangi raksasa iku. Anangdi ana ksatria, yaiku Arjuna, sdi bisa mlebu swarga karo balan kasare. Sdi kaya kiye diarani sumengka pangawak bajra tegese banget temene kaya awak angin puyuh.
Semar munggah swarga karo balan kasarnya amarga Semar njaluk baline mandi awake kang wujud satria endah. Semar sejatine Dewa sdi diturunakemenyang arcapada, bumi kanggo njaga keluarga Pendawa Lima.
Kanthi tuldha-tuladha iku, mula kanthi simbol, manungsa bisa madep sowan Dewa akanthi balan wadge, asal syarat-syarate bisa dipenuhi. Anangdi sarat-sarat itu angel banget diteliti lan digoleti. Sebagian wong nebutake menawa kesucian jiwa sdi utama, ana benere uga, sebagian liyane anggepane beda. Anangdi kapriye carane nyucekake jiwa? Miturut cara pewayangan, kanthi laku semadi. 

BAMBANG WIJANARKO

DEWI BANOWATI

Dewi Banowati putri Prabu Salya, raja negara Mandraka, Banowati putri sdi ayu, dudu sebab lanlan lan riasane, jalaran senajan ora dirias tetep keton ayu banget. Sola bawa Banowati kapriye bae tansah serba pantes lan dadi nambah ayune. Menawa nesu lan asam parupane, malah tambah manis.
Wiwit awal sejatine Bariowatj kesengsem marang Arjuna, anangdi dadi permaisuri Prabu Suyulana, sanajan ora ngimbangi sih katresnane. Cinta Banowati marang Arjuna sinambung sakwise perang Baratayuda, sematine Suyulana, Banowati kagarwa dendi Arjuna.
Sola bawa Banowati sdi kaya kuwe, agawe nesune Aswatama kalang Korawa. Bonawati dipateni Aswatama nalikane krpati turu. Iki males ukume Aswatama marang Banowati sdi wis nglemboni Prabu Suyulana, dianggep uga ngremehake derajate raja.
Banowati netrane jaitan, irung mancung manlan nkarogak. Anangbdi ndiali solah bawane, mata Banowati mlorok kanthi nglirik jelas, utawa matane nyambel goreng lan menawa pandelenge katdial manungsa, krasa pedes nunjem ati.
Banowati nganggo jamang kanthi garuda gedhe mawuri. Nganggo suntdi waderan dawa. Nganggo gelung gede, tekan pundhak. Nganggo kalung ulur-ulur.
Banowati berwanda: Golek, karangan Sri Sultan Agung.

BRAHALA

BARATWAJA


BARUNA


PRABU BASUDEWA

Prabu Basudewa iku putra mbarep Prabu Basukunti raja negara Mandura karo permaisuri Dewi Dayita, putri Prabu Kunti, raja Boja.  Basudewa duwe dulur nunggal bapa ibu telu cacahe, yaiku : Dewi Prita/Dewi Kunti, Arya Prabu Rukma lan Arya Ugrasena. Prabu Basudewa kagungan garwa telu lan putra papat. Kalyan Dewi Mahira/Maerah (Jawa)  duwe putra Kangsa. Kangsa sejatine putra Prabu Gorawangsa, raja raksasa negara Gowabarong sdi memba-meba dadi Prabu Basudewa palsu lan kasil sambut silandi asmara kalyan Dewi Mahira.
Karo Dewi Mahindra/Maerah (Jawa), Prabu Basudewa duwe anak kembar yaiku ; Kakrasana lan Narayana. Dene karo Dewi Badrahini duwe putra Dewi Wara Sumbadra/Dewi Lara Ireng. Kanthi sesdiilan, Prabu Basudewa uga ngawini Ken Sagupi, swaraswati Keraton Mandura, duwe putra asma Arya Udawa.
Prabu Basudewa banget asih trsnane marang kaluwargane.
Basudewa ,impad olah keprajuritan lan mahir di senjata panah lan lembdi. Jaman yuswa tuwane, Kerajaan Mandura kapasrahake marang Kakrasana, lan urip mendeta di Pertapaan Randugumbala. Prabu Basudewa seda nalika negara Mandura digempur Prabu Sitija/ Bomanarakasura raja Negara Surateleng.
Prabu Basudewa raja negara Madura lan putra Prabu Kuntiboja. Sedurunge Prabu Basudewa dadi raja di Madura, kagungan permaisuri putri pandita, Begawan Kawita, asma Dewi Maerah. Perkawinane mulya nganti dadi raja. Anangdi permaisurine ndadekake rusake kerajaan Madura, yaiku nalika kerajaan iki ketekanan mungsuh, Sawijindi raja raksasa aran Prabu Gorawangsa. Gorawangsa bisa memba-memba dadi Prabu Basudewa lan kasil gandeng asmara karo Dewi Maerah, lan ngandut mbabarake  Raden Kangsa.
Raden Kangsa menika sdi ngrusak negara Madura, nyebabake kalunta-luntane putra-putra Prabu Basudewa. Anangdi sakwise Kangsa mati, bali aman mandi negara Madura. Prabu Basudewa duwe dulur sawijindi putri, asma Dewi Kuntiralibrangta, yaiku ibu Yudistira, Wrekodara lan Arjuna, telu anggotane Pendawa Lima.
Prabu Basudewa netane kedondongan, irung lan raine jangkep, kumisan, jenggotan. Nganggo mahkota, nganggo jamang susun telu kalyan garuda mawuri, berpraba. Nganggo gelang, nganggo pontoh lan nganggo keroncong. Nganggo ageman bokongan raton.

PRABU BASUKESTI
Prabu Basukesti iku raja negara Wirata lan cucu Prabu Basupati, uga raja negara Wirata. Jamane Basukesti, negara Wirata semakin bertambah kuat, sentausa lan makmur.
Anangdi Prabu Basukesti ngrasa kuciwa uripe, amarga selane permaisurine, mula dijuluki awak sdi panas. Awit banget isine, baginda ndigalake kerajaan lan dadi pandita asma Resi Maosada. Sakwise matahun-taun tapa, sang Resi angsal garwa aran Dewi Adrika lan bali menyang Wirata dadi raja mandi kanthi asma Prabu Basukesti mandi.
Prabu Basukesti netrane kedondongan, irung mancung, jenggotan. Nganggo mahkota kerajaan, nganggo jamang susun telu, nganggo garuda mawuri, nganggo suntdi waderan. Nganggo praba, nganggo kalung ulur-ulur. Nganggo ageman bokongan raton. Nganggo gelang, nganggo pontoh lan nganggo keroncong.

BASUKI

PRABU BASUKUNTI utawa WASUKUNTI

Prabu Basukunti jaman mulane asma Suradewa, putera pambayun Prabu Wasukunteya, raja Negara Mandura karo permaisuri Dewi Sungganawati. Basukunti duwe adi aran Kuntadewa, sdi nalika dadi raja negara Boja jejuluk Prabu Kuntiboja.
Prabu Basukunti agarwa Dewi Dayita, putri Prabu Kunti, raja Boja.
Saka Perkawinanane duwe anak 4 (papat) yaiku : Arya Basudewa, Dewi Prita/Dewi Kunti, Arya Prabu Rukma lan Arya Ugrasena.
Prabu Basukunti duwe sifat lan watek; wani, cerdik pandai, arif bijaksana lan seneng tetulung. Sakwise sepuh, kerajaan Mandura kapasrahake marang anak mbarepe Arya Basudewa lan urip dadi brahmana nganti selane.


PRABU BASUPATI

Prabu Basupati uga asma Prabu Basuparicara (Mahabharata).
Basupati Putra Bathara Srinada/Prabu Basurata, raja negara Wirata kapisanan kalyan permaisuri Dewi Bramaniyuta, Putri Bathara Brahma. Prabu Basupati adi kandung asma Bramananeki sdi kargarwa dendi Bambang Parikenan, putra Bathara Bremani/Brahmanaresi karo Dewi Srihuna/Srihunon.
Amarga banget tekun tapa, Prabu Basupati digdaya sekti , uga mangerteni basane kewan. Basupati ulih anugerah Bathara Indra awujud kereta sekti aran Amarajaya jangkep karo bendera perange sdi agawe kebal marang senjata apa bae. Karo kereta sekti Amarajaya, Prabu Basupati naklukake pitu negara, mlebu dadi wilayah kekuasaan negara Wirata. Prabu Basupati agarwa Dewi Angati utawa Dewi Girika (Mahabharata), putri Bagawan Kolagiri karo Dewi Suktimati.
Saka perkawinane duwe anak telu ; Arya Basunada, Arya Basukesti lan Arya Basumurti. Prabu Basupati mimpin negara Wirata nganti sepuh. Basupati masrahake Kerajaan Wirata marang Arya Basunada, lan terus urip dadi brahmana nganti seda nalika dheweke pas bermudra.

BAWOR BANYUMAS


BAWOR CIREBON
SANG HYANG BAYU
Sang Hyang Bayu iku Dewa angina, putra Betara Guru lan kuasa ngilangake alam raya seisine iki sarana angine. Tanda Dewa berjiwa bayu (angin) yaiku nganggo kain poleng (berkotak kotak) lan berkuku pancanaka di jempole.
Hyang Bayu duwe dulur  tunggal-bayu, pada-pada duwe daya kekuatan angin; yaiku : 1. Sang Hanuman, 2. Wrekodara (Bratasena), 3. Wil Jajahwreka, 4. Begawan Maenaka, lan 5. Liman Satubanda, uga asma Gajah Sena. Menawa mlaku, kelima sedulure iku tansah dietutake angin prahara lan lakune cepet bangeti.
Di lakon Begawan Palasara Krama (kawin), Betara Bayu rawuh  minangka pemisah perselisihan paham antawis Palasara lan Sentanu sdi ngrebutake kemuliaan kanthi putusan, menawa Sentanu milih kemuliaan di Marcapada (dunia), lan Palasara milih kemuliaan di Kahyangan, (akhirat). Kajaba di lakon iki, Betara Bayu uga asrdi mudun Marcapada dadi pemisah, menawa ana selisih paham. Nalika Perang Baratayuda wis perek, para Dewa mudun menyang negara Astina kanggo misahake Pendawa lan Korawa. Betara Bayu uga melu. Anangdi usahane para Dewa ora kasil lan perang akhire klakon. Di pewayangan, nalika perang kang pungkasan kang umume sinebut perang sampak, Wrekodara (Bratasena) umume nyebabake mati mungsuhe. Saben-saben mungsuhe mati, Wrekodara njoget lan jogelane sinebut tari tayungan. Anangdi menawa mungsuhe wong Korawa, mungsuhe iku ora mati, jalaran Korawa nembe bakal mati mbenjang di Perang Baratayuda.
Sedurunge ana Wrekodara, perang pungkasan iku diakhiri dendi Betara Bayu. Hyang Bayu netrane telengan, irung dempak duwe kuku pancanaka. Nganggo mahkota, nganggo jamang susun telu, nganggo suntdi waderan, nganggo pupuk, nganggo ageman poleng, dadi tanda menawa Dewa iki duwe kesakten angin. Hyang Bayu Dewane Wrekodara. Mula Wrekodara uga sinebut Bayusuta, jalaran diangkat dadi anak temone Hyang Bayu. Hanuman uga diaku anak dendi dewa iki. 


BILUNG BANYUMAS
Bilung iku raksasa cilik sdi dadi kancane Togog lan menyang endi bae tansah bebarengan. Saben-saben ketemu Petruk tansah nantang gelut & ngetokake swara kukuruyuk kaya ayam jago. Anangdi menawa dijotos sepisanan dendi Petruk langsung kalah & mangis. Bilung dadi Punakawan sdi mihak mungsuh, biasane Bilung aweh iguh pratikel marang majikane, menawa iguhe ora dirungokake, bilung aweh iguh pratikel sdi akibate banget eleke.


BIMA utawa WERKUDARA BANYUMAS
Bima Utawa Werkudara dikenal pula karo nama; Balawa, Bratasena, Birawa, Landunwacana, Nagata, Kusumayuda, Kowara, Kusumadilaga, Pandusiwi, Bayusuta, Sena, utawa Wijasena. Bima putra kedua Prabu Pandu, raja Negara Astina karo Dewi Kunti, putri Prabu Basukunti karo Dewi Dayita dari negara Mandura.
Bima mempunyai dua orang saudara kandung bernama: Puntadewa lan Arjuna, serta 2 orang saudara lain ibu, yaitu ; Nakula lan Sadewa.
Bima duwe sifat lan watek; gagah berani, teguh, kuat, tabah, patuh lan jujur.  Bima duwe keistimewaan ahli bermain ganda lan anduweni senjata akeh kayata; Kuku Pancanaka, Gada Rujakpala, Alugara, Bargawa (kapak besar) lan Bargawasta, Dene ajiane yaiku ; Aji Bandungbandawasa, Aji Ketuklindu lan Aji Blabakpangantol-antol. Bima ga anduwe ageman kang nlabangake keagungane yaiku ; Gelung Pudaksategal, Pupuk Jarot Asem, Sumpdi Surengpati, Kelatbahu Candrakirana, sabuk Nagabanda lan Celana Cinde Udaraga. Dene anugerah Dewata sdi dittampa yaiku; Kampuh/kain Poleng Bintuluaji, Gelang Candrakirana, Kalung Nagasasra, Sumpdi Surengpati lan pupuk Pudak Jarot Asem.
Bima manggon kadipaten Jodipati, wilayah negara Amarta. Bima duwe garwa 3 lan putra telu, yaiku :
1. Dewi Nagagini, duwe putra Arya Anantareja,
2. Dewi Arimbi, duwe putra Raden Gatotkaca lan
3. Dewi Urangayu, duwe putra Arya Anantasena.
Akhir riwayate Bima diceritakake, mati sempurna (moksa) bareng Pandawa sakwise perang Bharatayuda purna.


BISAWARNA


RESI BISMA


Resi Bisma iku asmane Dewabrata sakwise dadi pandita. Di perang Baratayuda Bisma mihak Astina, dadi panglima perang adep-adepan lawan Dewi Srikandi, putri Cempalareja lan pahlawan Pendawa. Pungkasane Resi Bisma gugr kena panahe putri iku sdi padha karo ramalane Dewi Ambika, sadurunge mati.
Resi Bisma netrane kedondongan, irung lan thuthuke sembada, sarwa jangkep, kumisan lan jenggotan. Nganggo kupluk lan jamang kanthi garuda mawuri, nganggo ageman, nganggo selenlang lan sepaton sdi kabeh iku dadi tanda menawa Bisma iku pandita, tangane sdi obah ukur ngarep. Saka praupane keton menawa Bisma iku gampang pandita kang gampang nesu.
Sifat-sifate pemberani lan gampang nesu wayang bisa dideleng ora mukur saka raine, uga bisa saka cat raine wernane abang . Cat abang enom nandhakake wayang iku gampag nesu.


BOGADENTA



PRABU BOMANARAKASURA


Bomanarakasura putra Prabu Kresna patutan kar Dewi Perotiwi. Dheweke sekti. Menawa Bomanarakasura mati lan awake isih nyenggol lemah, bakal urip mandi, mula ora bisa dikalahake. Mungsuhan karo Pendawa lan tau matikni Arjuna. Matine Arjuna iki Prabu Kresna duka yayah sinipi, jalaran ngabotake Pendawa. Mula Prabu Kresna tega matini Prabu Bomanarakasura. Anangdi jalaran sektine Prabu Boma, Kresna ora bisa mateni. Nalika semono Prabu Kresna keldian, menawa patine Boma diumpetake dendi ibu Boma, Dewi Pertiwi. Prabu Kresna nemoni Dewi Pertiwi di Saptaputala lan takon, rahasia apa sebenare sdi bias kanggo matini Boma. Dewi Pertiwi ora kabotan njawab, amarga sdi takon bapake Boma dewe.
Salungane Prabu Kresna, Dewi Pertiwi ngajog, wis ngomongake rahasia carane mati putrane. Sebab Prabu Kresna mihak marang Pendawa lan Pendawa kepetung mungsuh Boma, mula Prabu Kresna perang lawan Boma. Nalikane Boma perang nunggang manuk garuda rai raksasa aran Wilmuka. Wilmuka iki bisa mbantu bendarane di peperangan. Prabu Boma mati bareng tunggangane jalaran dipanah cakra dendi Prabu Kresna. Jasad Boma dijala sdi wis siapake sedurunge, kareben ora nyenggol lemah. Kanthi cara iku Boma ora duwe kesempatan kanggo urip mandi.
Nalika jaman bocah, Prabu Boma asma Bambang Sutija. Sakwise dewasa Bambang Sutija takon marang ibune, sapa bapake. Sakwise diwenehi ngerti nuli  Bambang Sutija lunga meyang Dwarawati, menyang negara Prabu Kresna. Sebab sektinya, dendi para Dewa Bambang Sutija diutus mateni raja negara Trajutrisna, Prabu Bomantara. Bambang Sutija kasil matini Bomantara lan balan aluse Bomantara nyawiji marang Bambang Sutija lan sakwise Sutija dadi raja Trajutrisna, peparab Prabu Bomanarakasura.
Saweneh wong ngendika, uripe Boma dadi lambdi menawa kesucian batin manungsa kegepok amal sdi salah, dadi kotor batine ora suci mandi. Yang dimaksud karo batin dalam hubungan ini ialah citarasa manusia yang belum dinyatakan lan belum diketahui oleh orang lain. Tetapi orang yang menjalankan kebatinan bisa merasakan citarasa tersebut, meski belum lagi dinyatakan, dilahirkan.
Sesawijindi yang mengerti tentang kebatinan mengetahui, bahwa segala kejadian yang dialaminya adalah hasil dari pada perbuatannya sendiri. Setiap orang memetik buah dari perbuatan yang telah dilakukannya, tetapi jarang orang yang mau menyadari kenyataan itu. Prabu Boma netrane telengan, berhidung dempak, berjamang tiga susun,berprabada lann berkain kerajaan lengkap.


PRABU BOMANTARA


Prabu Bomantara iku raja negara Trajutisna/Prajatisa. Prabu Bomantara taksih keturunan Bathara Kalayuwana, putra Bathara Kala kalyan Bathari Durga/Dewi Pramuni saka kahyangan Setragandamayit. Jalaran saka tekune tapa, dadi banget sekti.
Awatak angkara murka, kejam, bengis lan tansah nuruti omong atine. Prabu Bomantara nyerang Suralaya lan ngalahake para Dewa. Prabu Bomantara sabanjure nyerang negara Gowasiluman, kasil mateni Prabu Arimbaji kanggo ngrebut alas Tunggarana. Durung marem kaliyan kekuasaane, Prabu Bomantara sabanjure nyerang negara Surateleng. Pungkasane Prabu Bomantara gugur di peperangan nglawan Prabu Narakasura sdi jaman mulane asma Bambang Sitija, raja negara Surateleng, putra Prabu Kresna karo Dewi Pretiwi. Arwahe manunggal di balane Prabu Sitija.
Negara Surateleng lan Prajatisa dendi Prabu Sitija/Narakasura didadekake siji, Prabu Sitija sabanjure peparab Prabu Bomanarakasura.


BRAGALBA

Raksasa ini sinebut raksasa prepat, yaiku sawijindi penggawa konlang di kerajaan raksasa. Wayang iki bisa digunakake di kabeh lakon karo jeneng sesenge dalang. Asma Bragalba iku jeneng umum (bragalba tegese macan).
Nuju sawijindi dina Bragalba diutus raja ngeterake serat marang raja negara Antah-berantah. Baginda ngrestoni lan Bragalba njawab, “Tuanku, badhe kulo estokakake dhawuh paduka lan kepareng pamit pejah.”
Baginda njawab, “Bragalba, kowe tak utus ora akon mati, tak suwun kowe tansah apik-apik.” Bragalba metu mlaku mundur karo diirdii tembang ayak ayakan pinjalan.
Unine gamelan mlaku mundure Bragalba banget nrenyuhake, kaya-kaya dadi tanda menawa kasil gaweyane lan nyatane sabanjure Bragalba gugur dendi ksatria sawektu di ndalan. Patine Bragalba nalika njunjung titah rajane nambah arum asmane lan konlang di negarane. Senajan sawijindi raksasa, matinne kaya prajurit angsal penghargaan.
Bragalba netrane belis (lan kata asal ibelis), irung awangun haluan perahu, raine ndengangak, thuthuk menga, duwe siyung. Rambut lepas gimbal. Nganggo jamang lan nganggo suntdi waderan. Nganggo gelang, nganggo pontoh, lan nganggo keroncong. Nganggo ageman rapekan. Mukur tangan tengene sdi bisa diobahake.





Tidak ada komentar:

Posting Komentar